Opplever du at skanneren ikke leser/skanner eller lyser når du trykker scan knappen på Android terminal i BxMobile?
Dette kommer ofte av at skannerprosessen er tatt over/brukes av noe annet enn BxMobile. En restart av BxMobile applikasjonen skal løse dette. Det betyr da å lukke applikasjonen helt, og starte den på nytt. Det er to måter å gjøre dette på, det kommer an på hva slags fysiske og virtuelle knapper du har på terminalen.
Android terminaler uten fysisk tastatur har tre navigasjonsknapper nederst på skjermen. Enten i form av fysiske touchknapper, eller virtuelle knapper i skjermen som på en standard moderne telefon. Navigasjonsknappene er de tre nederste indikert som trekant, sirkel og firkant.
For å lukke en applikasjon i Android uten fysisk tastatur trykker man oftest på firkanten nede i høyre hjørne først.
Så sveiper man enten bort applikasjonen til høyre eller venstre, eller trykker på "Tøm alt" for å lukke alle.
Når BxMobile er lukket helt kan man starte BxMobile igjen etterpå, og skanner skal da fungere som normalt igjen.
Terminal med fysisk tastatur uten navigasjonsknapper
Har man en terminal med fysiske taster som ikke har navigasjonsknappene i skjermbildet eller fysiske touchknapper under skjermen kan det være disse finnes som egne fysiske taster. Finnes ikke firkant som egen fysisk tast kan man holde den fysiske "Hjem" knappen inne i noen sekunder til man får opp listen over åpne applikasjoner.
Vi kjenner foreløpig kun til én terminal-modell som gjør det på denne måten, Honeywell EDA60K. Denne har en knapp med bilde av et hus på venstre side av den store blå skanner knappen.
Fungerer ikke restart av applikasjon?
Da bør man prøve å starte selve terminalen på nytt, dette gjøres på vanlig måte. Hold av/på knappen inne til terminalen skrur seg av eller til du får beskjed på skjermen om å slå av terminal.
Fungerer selv ikke en restart er siste valg en oppdatering av BxMobile. Les mer her for hvordan BxMobile oppdateres.
Vil hverken restart av BxMobile, restart av terminal eller oppdatering av BxMobile fungere bør du ta kontakt med hardware-leverandøren deres, da kan det være en feil på selve terminalen. BxSoftware leverer kun programvaren BxMobile på terminalene, for hjelp med hardware feil, ta kontakt med hardware-leverandøren.