Pakkseddel Visma.net feiler

Pakkseddel-utskrift fra Visma.net feiler/kommer ikke ut når ordren ferdigmeldes

Om pakkseddel utskrifter ikke kommer ut er det noen forskjellige ting man må sjekke først.

Feilmeldinger vil dukke opp i BxAdmin loggen, og i noen tilfeller også komme på terminalen - kommer det på terminalen kommer det som regel i BxAdmin loggen så sant det ikke er snakk om midlertidige nettverksproblemer på terminalene. 

404 feilmelding - Sjekk om BxEngine og/eller BxSmartPrintPro tjenestene kjører - 404 mot BxEngine fører uansett til at andre tjeneste ikke fungerer på terminalene eller i BxAdmin - restart BxEngine tjenesten. 

500/502 feilmelding - Kommer oftest når det er feil tilganger på Visma.net integrasjonsbruker, eller når BxSmartPrintPro blir benyttet som printproxy. Sjekk først om BxSmartPrintPro tjenesten kjører, kjører den, forsøk en omstart. Fungerer det fortsatt ikke kommer det av at tilgangene for Visma.net integrasjonsbrukeren ikke har nødvendige tilganger vist til tidligere i denne artikkelen. Har brukeren likevel nødvendige tilganger kan det være de må settes på nytt for at det skal fungere. 

Printer - I noen tilfeller kan feil komme av at printkøen ikke fungerer eller eksisterer. Enten er den slettet, endret navn eller IP osv. Om navn på printer er endret må det endres i Export to ERP -> pickinglist -> Export config -> printer. Har printkø forsvunnet fra server/PC må den installeres igjen. Er IP adressen på selve printeren endret, ta kontakt med deres IT ansvarlig slik at de får endret til korrekt IP på printkø eller fastsatt fast IP på selve printeren etc. 

Viser også til disse to artiklene

Pakkseddel utskrift Visma.net

Integrasjonsbruker Visma.net