Hvilke funksjoner er tilgjengelig mot Xledger og hvordan fungerer integrasjonen
Tilgjengelige funksjoner
Salg/Ordre
- Opprette kundeordre.
- Opprette ordre koblet til prosjekt
- Typisk føring av timer og uttak av materiell på prosjektet.
- Kan bokføres automatisk ved å oppdatere statusen til "Klar til bokføring".
- Endre eksisterende ordre.
Innkjøp
- Opprette innkjøp koblet til leverandør.
Plukk
- Plukke ordre som finnes i Xledger.
- Henter typisk ordre med status "Klar til plukk".
- Status oppdateres til "Ferdig plukket" eller "Klar til fakturering" ved innsending.
- Utskrift av pakkseddel.
- Pakkseddel fra Xledger er ikke tilgjengelig.
- Template kan designes i vår løsning. Dekker som regel kundens behov, men vil aldri bli identisk som pakkseddel fra Xledger.
- Fraktintegrasjon.
- Leveringsmåte, antall kolli, vekt og volum legges inn i appen.
- Ved innsending opprettes en sending i TA-systemet og fraktetiketter printes automatisk.
- Samleplukk - Plukk flere ordre til samme kunde sammen
- 2-trinns multiplukk - Del plukket i 2 steg der første steg samler varer til mange ordre, mens steg 2 pakker ordre til en og en kunde.
Varemottak
- Per i dag støttes varemottak kun i form av oppdatering av varemottak som er opprettet i Xledger.
- Ønsket funksjonalitet der innkjøpet åpnes på terminalen og varemottaket opprettes ved innsending mangler i APIet, men er under arbeid fra Xledger sin side.
Telling
- Vareopptellingsforslag opprettes i Xledger.
- Aktive tellelister hentes til appen.
- Varene skannes/telles i appen.
- Ved innsending fra appen havner listene i vår løsning.
- Mange kan telle på samme liste.
- Verktøy i nettleseren for å slå sammen listene, se på resultater og til slutt trigge innsending til Xledger.
- Telt antall oppdateres i Xledger.
- Varer med forventet saldo kan nulles om ønskelig.
Lageroverføring
- Overfør varer mellom lokasjoner på samme lager.
- Overfør varer mellom ulike lager.
- Kostpris på linjene settes ikke automatisk i Xledger.
- Snittkost kan hentes fra varekortet og sendes inn på linjene.
- FIFO kost støttes ikke.
Vareoppslag
- Søk opp varer for å se en enkel visning av informasjon om varen.
- Mulighet til å endre enkelte verdier på varen.
- Utskift av etiketter
Etikettutskrift
- Designing av etikettmaler.
- Alle tilgjengelige verdier på produkter/varelinjer i appen kan mappes til felter i en etikettmal.
- Etikettutskrift er tilgjengelig i de fleste modulene i appen.
- Finnes også en egen modul for etikettutskrift i appen som lar deg bygge opp en liste med utskrifter som sendes samlet til printeren.
Generelle funksjoner
- Alle skjermbilder kan tilpasses
- Felter kan legges til og fjernes.
- Kolonner kan legges til, fjernes, samt endre bredde.
- Tekster kan endres.
- Moduler kan aktiveres/deaktiveres.
- Moduler kan kopieres for utvidet funksjonalitet.
- Eks: Ordremodulen kan kopieres og brukes til å skape returer.
Hvordan integrasjonen fungerer
- Data importeres fra APIet til Xledger og lagres i kundens database i vår løsning.
- Feltene fra APIet mappes med en dynamisk mapping som gir fleksibilitet til å hente de feltene man trenger som er tilgjengelig i APIet.
- Når dataene hentes til appen gjøres det med bruk av SQL spørringer. Dette gir god kontroll over utvalget med mulighet til å filtrere og sortere dataene slik man måtte ønske, samt manipulere dataene der det er nødvendig.
- Grunndata som produkter, enheter, kunder, leverandører, prosjekter, ansatte osv. importeres ved nedlasting av data i appen.
- Ordre importeres "ved etterspørsel" når man åpner lista over tilgjengelige ordre i appen.
- Ved innsending fra appen sendes dataene til vår integrasjonsmotor som trigger oppdatering i Xledger.
- Hver transaksjonstype konfigureres hver for seg.
- Hvilken transaksjon som skal oppdateres i Xledger kan konfigureres. En modul i appen kan dermed brukes til å oppdatere ulike transaksjoner i Xledger etter kundens behov.
- Hvilke felter som skal oppdateres styres med dynamisk mapping.
- En innsending fra appen kan trigge flere oppdateringer i Xledger. Et eksempel på dette er at en innsending fra appen trigger opprettelse av en ordre, samt endring av status til "Klar til fakturering".