Starte BxEngine og BxSmartPrintPro tjenestene

Dersom BxEngine og/eller BxSmartPrintPro tjenestene ikke responderer (404 feilmelding) trenger de antagelig en start eller restart

I blant kan det hende at BxEngine og/eller BxSmartPrintPro tjenesten av uvisse grunner har stoppet opp. I noen tilfeller kan det komme av at tjenestene ikke klarte å starte etter PC eller server har gjennomført en restart som følge av f.eks. en Windows oppdatering, eller lager-pc som daglig slås av og på. 

Når BxEngine og/eller BxSmartPrintPro tjenesten ikke responderer får man som regel en 404 feilmelding i BxWebManager, eller "No such host/host not responding" i BxMobile. Dette kan enkelt løses ved å start/restarte BxEngine/BxSmartPrintProService i Windows tjenester/services.

For å åpne Windows Tjenester kan man søke på Services (eller på norsk, tjenester) i Windows menyen. Trykk på Services med tannhjulet for å åpne. 
I noen tilfeller kan det hende at man må ha administrator-tilgang for å åpne dette. Dersom det er nødvendig, kontakt din IT avdeling. 

I Services finner man så BxEngine, eller BxSmartPrintProService. I noen tilfeller kan disse ligge på hver sin pc/server, avhengig av hvilken tjeneste som må startes kan det være man må logge på korrekt pc/server for korrekt tjeneste. Trykk på tjenesten som trenger en start/restart, deretter Start/Restart. Etter dette, vent et minutts tid før du prøver å bruke terminal eller printe etiketter igjen. 

Når dette er gjennomført burde tjenesten(e) fungere.