Dobbelt varemottak VismaNet

Forhindre doble varemottak i VismaNet

Ved noen tilfeller kan man støte på problemer hvor varemottak opprettes dobbelt i VismaNet etter ett eller flere varemottak er sendt fra terminal. Når man tar et varemottak via VismaNet APIet finnes det ingen "melding", så eventuelle dobbel-sendinger fra terminal blir godkjent uten noen varsel om at det allerede er tatt i mot. Får man f.eks. feilmelding på terminal relatert til andre feil APIet gir oss, har man mulighet til å rette på dette fra terminal før man prøver å sende på nytt fra terminal. I disse tilfellene kan man oppleve å få et dobbelt varemottak i VismaNet. 

For å rette på dette må man endre på innstillinger i VismaNet for å ikke tillate doble sendinger. 

På leverandør og leverandørprofil i VismaNet så finnes det et valg som arver ned til innkjøp, som styrer om det skal være lov å ta i mot flere enn bestilt eller ikke. Som standard i VismaNet er dette godta med melding, men via APIet får vi ikke denne meldingen. Dette må derfor endres til avvis for å unngå slike problemer via BxMobile. 
Her fra leverandørprofiler, denne kan da endres til "Avvis". I tillegg til dette må det også oppdateres på eksisterende leverandører og innkjøp for å få effekt. 
Mottaksbehandling endres fra Godta, med melding, til Avvis:

Anbefaler å ta kontakt med deres VismaNet partner for å løse dette og sikre korrekt oppsett om dere ikke er komfortable med å gjøre dette på egenhånd.